Vanliga frågor och svar

Här hittar du svar på vanligt förekommande frågor.

Behöver jag en remiss?

Nej det behöver du inte. Patienter är välkomna med eller utan remiss.

När måste jag senast avboka ett besök?

Återbud ska lämnas senast 24 timmar före utsatt tid. Du kan alltid ringa oss på 08-414 00 378 och avboka din tid. Din tid för samtalet blir tidsstämpeln.

Hur bokar jag en tid?
Du bokar tid här på vår hemsida. Om du inte hittar någon tid som passar dig kan du skicka oss ett mail eller ringa oss. Uppge gärna önskemål om tid och hur du vill bli kontaktad.
Hur lång väntetid är det?

Vi erbjuder vårdgaranti vilket innebär att du ska få behdnling inom 48 timmar. Vi har flera akuttider alla veckodagar.

Vad kostar det?

Ett besök kostar 550 kr. Ett nybesök är ca 45 min, återbesök är 30 min.

Vad händer vid första besöket?

Första gången du kommer till oss får du berätta om dina besvär. Vi ställer frågor och gör en bedömning. Tillsammans kommer vi fram till vilket behandlingsalternativ som är lämpligt för dig. 

Gäller frikort?

Frikort gäller inte på våra mottagningar.

Närakuten

Närakuter i Region Stockholm

Hos närakuten kan vuxna och barn i alla åldrar få hjälp med akuta sjukdomar och skador som inte är livshotande. Vid livsfara ring alltid 112.

1177 – Vårdguiden

Smärta och rehabilitering.

Här kan du läsa om läkemedel mot olika typer av smärta. Du kan också läsa om behandling av smärta. 

Praktikplats

Är du student?

Du som är student är varmt välkommen att genomföra din praktik hos oss. Det gäller dig som studerar till exempelvis fysioterapeut, kiropraktor eller naprapat. Det är viktigt för oss att du får ut så mycket som möjligt av din utbildning. Kanske är du till och med en av våra blivande kollegor.

Skicka oss ett mail: student@smartspecialisten.se